Peppermint Hotel

3.5-stjärnigt boende
Hotell med familjevänlig profil, med 2 restauranger och takterrass

Välj datum för att se priser

dina nuvarande månader är November 2024 och December 2024.
november 2024
december 2024

Fotogalleri för Peppermint Hotel

Pool med vattenfall
Exteriör
Deluxe-rum - 1 kingsize-säng | Bäddmadrasser, minibar, värdeförvaringsskåp på rummet och skrivbord
Reception
Här finns 2 restauranger som serverar frukost.

Recensioner

6,8 av 10,

Populära bekvämligheter

  • Bar
    Bar
  • Frukost tillgänglig
    Frukost tillgänglig
  • Tvättservice
    Tvättservice
  • Rumsservice
    Rumsservice
  • Luftkonditionering
    Luftkonditionering
  • Städning
    Städning

Rumsalternativ

Tillgängliga filter för rum
Visar 4 av 4 rum

Svit Standard - 1 kingsize-säng

Höjdpunkter

Ljudisolering
Klimatreglerad luftkonditionering
HD-tv
Mörkläggningsgardiner
Bäddmadrass
Privat badrum
Regndusch
Hårtork
  • 40 kvm
  • Utsikt mot staden
  • Sovplats för 3
  • 1 kingsize-säng

Rum

Höjdpunkter

Ljudisolering
Klimatreglerad luftkonditionering
HD-tv
Mörkläggningsgardiner
Bäddmadrass
Privat badrum
Regndusch
Hårtork
  • 22 kvm
  • Utsikt mot staden
  • Sovplats för 1
  • 1 kingsize-säng

Deluxe-rum - 1 kingsize-säng

Höjdpunkter

Ljudisolering
Klimatreglerad luftkonditionering
HD-tv
Mörkläggningsgardiner
Bäddmadrass
Privat badrum
Regndusch
Hårtork
  • 22 kvm
  • Utsikt mot staden
  • Sovplats för 3
  • 1 kingsize-säng

Studio - 1 kingsize-säng

Höjdpunkter

Ljudisolering
Klimatreglerad luftkonditionering
HD-tv
Mörkläggningsgardiner
Bäddmadrass
Privat badrum
Regndusch
Hårtork
  • 36 kvm
  • Utsikt mot staden
  • Sovplats för 3
  • 1 kingsize-säng

Liknande boenden

Mod logo
Logga in för att se aktuella rabatter och förmåner. Fler förmåner för fler äventyr!

Om området

Karta
6 Subhash Nagar, Near Science Park, Jaipur, Rajasthan, 302016

I närheten

  • M.I. Road - 19 min till fots
  • Hawa Mahal (palats) - 3 min med bil
  • Stadspalatset - 3 min med bil
  • Jorhi-bazaren - 4 min med bil
  • Nahargarh fästning - 23 min med bil

Ta sig runt

  • Chandpole Station – 18 minuters promenad
  • Sindhi Camp tunnelbanestation – 2 min med bil
  • Sanganer Airport (JAI) - 36 min med bil

Restauranger

  • ‪Sheesha - ‬8 min till fots
  • ‪Mr. Beans - ‬10 min till fots
  • ‪Khazaana - ‬6 min till fots
  • ‪Hot Box - ‬8 min till fots
  • ‪Froyo - ‬10 min till fots

Om boendet

Peppermint Hotel

Detta hotell med familjevänlig profil ligger nära Hawa Mahal (palats)
Peppermint Hotel lockar med en bar vid poolen, en takterrass och ett kafé. Boendets två restauranger serverar frukost, lunch och middag och erbjuder internationell gastronomi. Utöver att dra nytta av bekvämligheter som kemtvätt/tvättjänster och en bar kan du hålla dig uppkopplad via gratis wi-fi på rummet.
Du kan även dra nytta av följande förmåner under din vistelse:
  • Gratis vanlig parkering
  • Limousine- och taxibokning, frukost (tilläggsavgift) och snabb utcheckning
  • Snabb incheckning, barnpassning (avgift tillkommer) och en presentbutik
Om rummen
Samtliga 60 rum hos Peppermint Hotel kan erbjuda bekvämligheter som rumsservice dygnet runt och nya filmer, samt ytterligare förmåner såsom gratis wi-fi och luftkonditionering.
Du kan även räkna med följande bekvämligheter:
  • Badrum med regnduschar och gratis toalettartiklar
  • 26-tums HD-tv med satellitkanaler, dvd-spelare och nya filmer
  • Kaffe- och tebryggare, daglig städning och skrivbord

Hotellbekvämligheter

Internet

  • Tillgängligt i alla rum: gratis wi-fi
  • Tillgängligt i vissa allmänna utrymmen: gratis wi-fi

Parkering och transport

  • Gratis parkering i närheten
  • Flygtransfer tur och retur dygnet runt på begäran mot en tilläggsavgift
  • Avgiftsfri transport från tågstationen
  • Limousine- och taxibokning
  • Avgiftsfri parkering på området
  • Begränsad parkering på området

Mat och dryck

  • Frukost tillgänglig mot en avgift
  • 2 restauranger
  • En bar vid poolen
  • En bar/lounge
  • Ett kafé/fik
  • Snackbar/deli

Restauranger på området

  • Balle Club
  • Eat Etc.

Familjevänligt

  • Barnpassning (tilläggsavgift)
  • Dvd-spelare
  • Ljudisolerade rum
  • Snackbar/deli
  • Tvättmöjligheter

Bekvämligheter

  • Bagageförvaring
  • Gratis dagstidningar i lobbyn
  • Presentbutik/tidningskiosk
  • Reception öppen dygnet runt
  • Tvättmöjligheter
  • Uttagsautomat
  • Varuautomat
  • Värdeförvaringsskåp i receptionen

Gästtjänster

  • Bröllopstjänster
  • Conciergetjänster
  • Hjälp med bokning av guidade turer och biljetter
  • Kemtvätt/tvättservice
  • Portier/piccolo
  • Städning varje dag
  • Uppbäddningsservice

Business-service

  • Business-service dygnet runt
  • Konferenscenter (167 kvadratmeter utrymme)
  • Mötesrum

Utomhus

  • Grill
  • Takterrass

Tillgänglighetsanpassning

  • Om du behöver tillgänglighetsanpassning kan du kontakta boendet med hjälp av kontaktuppgifterna i bokningsbekräftelsen.
  • Hiss
  • Rullstolsanpassning
  • Tillgänglighetsanpassad väg

Mer

  • 1 byggnad
  • 8 våningar
  • Byggdes 2011
  • Rökfritt boende

Bekvämligheter på rummet

Sovrum

  • Bäddmadrass
  • Mörkläggningsgardiner

Badrum

  • Dusch
  • Gratis toalettartiklar
  • Handdukar tillhandahålles
  • Hårtork
  • Privat badrum
  • Regndusch

Underhållning

  • 26-tums LCD-tv med satellitkanaler
  • Dockningsstation för iPod
  • Dvd-spelare
  • Nya filmer

Mat och dryck

  • Gratis vatten på flaska
  • Minibar
  • Rumsservice dygnet runt
  • Te-/kaffebryggare

Mer

  • Gratis dagstidningar varje dag
  • Ingång från loftgång
  • Ljudisolerade rum
  • Luftkonditionering (klimatreglerad)
  • Skrivbord
  • Strykjärn/strykbräda på begäran
  • Telefon
  • Värdeförvaringsskåp

Regler

Incheckning

Incheckning från 12.00
Snabb incheckning tillgänglig
Minimiålder för incheckning - 18 år

Utcheckning

Utcheckning innan 12.00
Snabb utcheckning tillgänglig

Incheckningsinstruktioner

Boendet erbjuder transfer från flygplats och tågstation (avgifter kan tillkomma). Gäster måste kontakta boendet 24 timmar innan ankomsten med kontaktuppgifterna i bokningsbekräftelsen för att arrangera hämtning.
Personalen i dörren eller receptionen möter gästerna vid ankomst.
Gäster som är indiska medborgare måste uppvisa giltig fotolegitimation utfärdad av indiska myndigheter för att anmäla sig på boendet. Resenärer som inte är indiska medborgare måste uppvisa giltigt pass och visum.

Åtkomst till boendet

Bemannad reception

Husdjur

Djur och assistanshundar ej tillåtna

Barn och extrasängar

Barn är välkomna.
Barn på upp till 6 år bor gratis i förälderns eller vårdnadshavarens rum, vid bruk av ordinarie sängar.
Spjälsängar finns inte tillgängliga.

Betalningstyper

Viktig information

Avgifter

Du kommer att ombes att betala följande avgifter på boendet – avgifterna kan inkludera tillämpliga skatter:

  • Galamiddag på julafton (24 december) per vuxen: 1000.00 INR
  • Avgift per barn för galamiddag på julafton (24 december): 1000.00 INR (upp till 11 år)
  • Galamiddag på nyårsafton (31 december) per vuxen: 2500.00 INR
  • Avgift per barn för galamiddag på nyårsafton (31 december): 2500.00 INR (upp till 11 år)

Vi har listat alla tilläggsavgifter som boendet har upplyst oss om.

Extra tillval

  • Avgift för flygtransfer: INR 632 per fordon (tur och retur)

Det är möjligt att listan ovan inte är fullständig, samt att avgifter och depositioner inte inkluderar skatt. Observera att dessa kan komma att ändras.

Att hålla koll på

Detta boende drivs av en professionell värd. Att erbjuda boende är kopplat till värdens företagsverksamhet eller yrke.
Avgifter för extragäster kan tillkomma och varierar i enlighet med boendets policy.
Statligt utfärdad fotolegitimation och kreditkort, bankkort eller kontantdeposition kan krävas vid incheckning för oförutsedda utgifter.
Särskilda önskemål erbjuds i mån av tillgång vid incheckning och kan medföra ytterligare avgifter. Särskilda önskemål kan inte garanteras.
Namnet på kreditkortet som används vid incheckning för att betala för oförutsedda utgifter måste vara detsamma som huvudnamnet på rumsbokningen.
Boendet accepterar kreditkort.
Boendet accepterar endast bokningar från icke-lokala gäster. Gäster som bor i samma stad tillåts inte checka in.
Observera att kulturella normer och gästpolicyer kan skilja sig i olika länder och på olika boenden. De policyer som listas är boendets egna.

Bra att veta

Det kan finnas lokala lagar som gör att ogifta gäster inte kan dela rum. Det är gästernas ansvar att kunna uppvisa äktenskapsbevis om så krävs av boendet.
Endast registrerade gäster är tillåtna på rummen.
Djur och assistanshundar är ej tillåtna.

Boendet kallas även

Hotel Peppermint
Peppermint Hotel
Peppermint Hotel Jaipur
Peppermint Jaipur
Peppermint Hotel Hotel
Peppermint Hotel Jaipur
Peppermint Hotel Hotel Jaipur

Vanliga frågor och svar

Är Peppermint Hotel husdjursvänligt?

Nej, husdjur är inte tillåtna på boendet.

Hur mycket kostar det att parkera vid Peppermint Hotel?

Vanlig parkering är gratis på det här boendet. Det finns även annan kostnadsfri parkering i närheten.

Vilka är incheckningstiderna för Peppermint Hotel?

Incheckning börjar 12.00.

Vilken utcheckningstid gäller för Peppermint Hotel?

Utcheckning sker senast klockan 12.00.

Erbjuder Peppermint Hotel flygtransfer?

Ja, transport till/från flygplatsen erbjuds och körs (tillgänglig på begäran). En avgift på INR 632 per fordon tas ut.

Var ligger Peppermint Hotel?

Detta familjevänliga hotell i ett historiskt område i Jaipur ligger mindre än 2 km från Sansar Chandra Road, M.I. Road och Station Road. Hawa Mahal (palats) ligger 3,1 km härifrån. Chandpole Station ligger på 18 minuters gångavstånd och till Sindhi Camp tunnelbanestation promenerar du på 21 minuter.

Recensioner för Peppermint Hotel

Recensioner

6,8
10 - Fantastiskt i betyg. 4 av 18 recensioner" "
8 - Bra i betyg. 5 av 18 recensioner" "
6 - Okej i betyg. 4 av 18 recensioner" "
4 - Dåligt i betyg. 3 av 18 recensioner" "
2 - Väldigt dåligt i betyg. 2 av 18 recensioner" "

7,8/10

Renlighet

7,0/10

Personal och service

7,2/10

Boendets skick och faciliteter

Recensioner

4/10 Dåligt

Amlan Dasgupta, Gurgaon

Gillade inte: Personal och service
Not a Convenient Location.
Not Good. Give you a feeling that checking your room to find out that you may have taken or pick any property from Hotel Rooms. When I asked for help for Auto at 5 am and answer was that I will find out near Petrol Pump and there was no initiative to help me to find a Auto. Will never check in again.

8/10 Bra

Vijay Prathap

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet

8/10 Bra

Verifierad resenär

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Good Hotel with nice ambience
Good hotel to stay at. Nice ambience and good food

6/10 Okej

Verifierad resenär

Gillade: Renlighet
場所が
少々わかりづらくマップも多少いいかげんなとこをしめしています。と、少々おっかない場所にあります 部屋はなかなか良かった。(ファッションホテルみたいな感じ) 周りに食べるところが少なく、ルームサービスを利用したのですがこちらも そこそこよかった。

6/10 Okej

Rakesh, Uk

Ok

8/10 Bra

vibhor, allahabad

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
every thing
was a good stay,location could be a little annoying though else everything was very good

8/10 Bra

Patel, Uk

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Good
Ok

4/10 Dåligt

7strings, Bangalore

Gillade inte: Personal och service
Terrible service
What would you think of a hotel who when a guest asks for drinking water says "why?" ! I stayed 2 days at Hotel Royal Orchid Jaipur before moving to Peppermint - did so with the intention of checking out how well the son has performed (Peppermint is built by Royal Orchid owner's son) - was shocked at the difference in service quality levels. Expect for one gentleman in the dining section (Indra - who joined only recently from Delhi) no one else seems to give service a moment's thought.

6/10 Okej

mayank, new delhi

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
good service
it was a good hotel but was not satisfied with the variety available in buffet breakfast

4/10 Dåligt

Verifierad resenär

Gillade inte: Personal och service och boendets skick och faciliteter
NOT A HOTEL, IT IS GUEST HOUSE
room SERVICE WAS SO POOR, EVEN HOUSE KEEPING SERVICE. NO DIRECT CONNECTION WITH ANY SERVICE. ALL TIME YOU HAVE TO CALL RECEPTION ONLY ... NOT TO SUGGEST STAY WITH THIS HOTEL

10/10 Fantastiskt

Keith

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Modern, western-style business hotel
This hotel was a bit hard to find (my auto rickshaw driver didn't know where it was and had to call and ask people), but other than that it was a great experience. The room was very modern, western-style and clean. The wifi worked great, and the breakfast buffet was excellent.

10/10 Fantastiskt

Verifierad resenär

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Nice and wonderful stay

2/10 Väldigt dåligt

Verifierad resenär

Gillade: Personal och service
Gillade inte: Boendets skick och faciliteter
Poor
The room was unavailable and we were made to wait. The hotel had overbooked. The toilet was defective and we had to use another rooms toilet each day. The food and beverages were unduly expensive

8/10 Bra

Verifierad resenär

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Best hotel experience in India in this price range
We had a great stay at the Peppermint. The room was one of the cleanest and nicest rooms we had in our two weeks in India. The bed was comfortable, the lighting options were nice, there were plenty of outlets, and the staff was very friendly and helpful. Our driver had a slightly difficult time finding the hotel, but that's most likely because it's new. The rooftop restaurant and bar looks like it will be a great addition once they're able to open it. The buffet was a little expensive for what you got, but the food was quite good as long as the kitchen stuck to Indian fare.

10/10 Fantastiskt

Vivek

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Nice hotel
We had a pleasant stay and the hotel exceeded my expectations The reception staff was friendly and helpful. While ours was an overnight stay and I didn't use the pool or other facilities. We did have dinner and breakfast. The buffet breakfast was excellent as was the dinner.

6/10 Okej

sanjiv

Gillade: Boendets skick och faciliteter
Gillade inte: Renlighet och rummets bekvämlighet
overall, not worth spending the kind of amount the
Drains in the washrooms were blocked,no toileteries were there.housekeeping was not done.At the time of booking,the package was with breakfast but they refused to offer breakfast, but on complaining with Expedia, it was offered to us.

2/10 Väldigt dåligt

J, India

Gillade inte: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Very Disappointing
We booked this hotel because of the amenties and features listed on the websites. Imagine our disappointment to find out that the pool, bar, lounge, and rooftop were not in working condition. As well, the mini fridge and vending machines were empty. The staff was not friendly or helpful, yet seemed annoyed and distracted. When we left 2 hours later, there was no apology nor retribution. They delayed our check out process and offered no help, suggestions, or apology. The hotel was cool looking and design-y, though, false in its self proclaimed customer service. Also, the neighborhood seemed far from things that it is claiming to be close to. All in all, I would not recommend...even for a budget hotel, it's not worth the hassle and frustration.

10/10 Fantastiskt

Pri, London

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Designer-esqe Hotel in Jaipur
Was really surprised to find this type of hotel in Jaipur. We only had a day in the city so didn't spend much time in the hotel, but it was close to the bus station (about 5 mins) Breakfast was ok, the hotel was modern and clean and Wifi was free which is a rare at the room rate. Only real flaw was that the staff could have been a little more friendly - not that they were unfriendly but they were focused on tasks, rather than customer service (if that makes sense)